18 november - 18:18 - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Maxime Breedijk - WaarBenJij.nu 18 november - 18:18 - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Maxime Breedijk - WaarBenJij.nu

18 november - 18:18

Blijf op de hoogte en volg Maxime

18 November 2012 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Wat een heerlijk weekend! Samen met papa en mama genoten van de stad waar ik al 2 maanden van geniet (elke dag weer). Dat is echt écht heel fijn!

Gister (zaterdag) had ik om half 11 met papa en mama in The Earl of Derby afgesproken, eerst even een lekker cappuchinotje gedronken en toen rustig aan de stad in gegaan. Begonnen in het FitzWilliam Museum (daar moest en zou ik nog naartoe zijn geweest), was heel mooi vooral het eerste gedeelte met Caligrafie van nu en verder oude munten gezien, veel schilderijen was wel prima!
Daarna lekker winkels gekeken, winkel in winkel uit met geen behoefte om perse wat te kopen (wat is er met mij gebeurd?).. Haha, prima weer trouwens, leek eerst te gaan regenen maar in de loop van de middag klaarde het op! Heerlijk gelunched bij een kleine 'patisserie' jummie, bacon tomaat sla, nomnomnom. Daarna verder winkels gekeken, nog gewandelt en even naar de bruggen over het water gegaan, rond half 6 (volgens mij) naar The Eagle gegaan, oudste en grootste pub in Cambridge! Opgericht in 1667 en op 28 februarui 1953 is hier rond lunch tijd door Francis Crick en James Watson "the secret of life" ontdekt: DNA. Geloof het of niet, er hangen officiele borden in de pub zelf - die trouwens 5 of 7 barren binnen heeft - (:
Daar héérlijk gegeten, ik had een Home-made Eagle Burger, papa huisgemaakte Fish&Chips (hihi ik had gevraagd of hij die wilde bestellen want ik had trek in de burger én de fish&chips... ^^) mama lekker kip met ham of bacon er omheen én als een side nog garlic bread erbij want daar had ik ook zó'n trek in! hahaha, echt super lekker!
Geproost op het goede leven, muziekjes geluisterd en veeeeel heeel veel gekletst weer over van alles en nog wat. Super avondje gehad!
Onderweg naar The Earl of Derby weer vroegen papa en mama, wil je nog wat gaan doen ofzo? Moeten we nog iets zien waar je heel vaak komt ofzo? Haha, waarbij ik natuurlijk zei: Bowlen! Hahahaha!
Dus zijn we even doorgelopen naar Leisure Park en nog gaan bowlen!

Jaja, sorry pap, ook dit kon je niet winnen (haha laatste potje laatste worp had ik maar NET gewonnen met 1 punt verschil uiteindelijk ^^) maar hé, het gaat erom wie er uiteindelijk wint. Maar dit was wel echt heel grappig! Haha

Daarna ben ik lekker naar huis gefietst, papa en mama terug naar B&B&Pub gelopen. Kom ik onderweg Hithem nog tegen: hoppa sta je weer 15 minuten te lullen. Zou nog 'ff'met mn maatje Sander skypen.. Nou al mn skype-records gebroken, 3 uur geskyped. Deed om 3 uur mn ogen pas dicht :O Maar was écht écht heel chill om weer even GOED bij te kletsen! Helaas, ging zo mn nacht eraan maar dat boeit niet. Trouwens nog vet erg geschrokken om 2 uur vannacht, want er zat een GROTE spin opeens in mn kamer, niet normaal. Echt heel heel eng en groot. Iewwww, maar oke ook weer overleefd!

Vanmorgen rond kwart over 9 bij papa en mama aangeschoven en nog ff lekker cappuchinotje gedronken. En toen een heeeerlijke wandeling gemaakt, naar het oude centrum, het water langs heel veel college's en toen weer terug naar 'nieuwe' centrum omdat we rond 12 hadden afgesproken met Lisan bij Bill's om koffie te drinken en ff ouders te meeten enzo! Haha, was heel leuk en gezellig (: Ook nog een mooie sjaal gekregen zodat mn zomerjas wat warmer 'wordt'... Geen leuke winterjas gevonden (of ik ben gewoon te kieskeurig)... Haha!

Rond 13:15 terug naar Earl om bagage op te halen en toen papa en mama naar de trein gebracht! Waren daar rond 13:55 en trein zou om 14:10 vertrekken dus was allemaal prima op tijd (hele verandering voor mij!), dikke kus gegeven en knuffels en over 3 weken zie ik ze gewoon weer, dus primaa!

Lekker naar huis gegaan, wat programma's gekeken en toen eerst maar even 2 uurtjes bij geslapen aangezien ik echt helemaal niks meer waard was...

Toen MOEST ik eerst mn blog gaan schrijven van mezelf omdat ik anders weet dat ik morgen dingen vergeten ben, en DAT is natuurlijk niet de bedoeling! Hahaha!

Nou ja, vanavond heerlijk THUIS (voor de verandering, alweer een verandering?! haha) filmpje kijken misschien, en beetje skypen ofzo.. Zo iets in ieder geval (:

Was echt een heel fijn weekend in ieder geval! Echt mega leuk om alle dingen aan papa en mama te laten zien, om ze mn vrienden te laten zien en vooral de stad waar ik écht van hou <3

Xiem.

  • 18 November 2012 - 21:39

    Saskia:

    Hoi Maxime,
    wat leuk dat je vader en moeder er waren, kon je alles even laten zien.
    en ja over 3 weken ben je al weer terug in het kikkerlandje Nederland.
    zal wel weer wennen zijn denk ik, maar goed.
    Larissa is dit weekend ook weer even thuis, dus meteen maar even haar haar geverfd, is nu weer wat bruiner, was eerst blond.
    verder zijn we nog steeds aan het blaffen: vooral Tim en ik.
    Gisteren hadden we dat eten met Frido's moeder, die wist nergens van, was een verrassing, alleen zijn Tim en ik niet mee gegaan, omdat wij zo aan het hoesten zijn en Frido's moeder natuurlijk helemaal geen weerstand meer heeft.
    Maar zodra we weer wat opgeknapt zijn gaan we weer bij haar langs.
    Nu zijn Larissa en ik even aan het kijken wat voor taart we gaan bakken voor Larissa's verjaardag.
    Alleen ben jij er dan niet, maar dan bakken we desnoods wel wat voor de kerst.
    wel tot mails maar weer,
    liefs van ons allemaal.
    tante saskia.

  • 18 November 2012 - 22:00

    Mama:

    We hebben heerlijke dagen gehad in Cambridge, fijn om je te zien hoe het daar is en hoe je het allemaal regelt daar! En weer lastig om gedag te zeggen ...
    Het is nu 21:45 en wij zitten met Sebas voor de TV te genieten van de fudge die we hebben meegenomen. De reis terug naar Amsterdam ging voorspoedig, makkelijk met EasyJet, hoewel het vanuit Amsterdam nòg makkelijker was ...
    Op London Stansted staan - voordat je door de controle gaat - al borden (en vuilnisbakken) om aan te geven dat alles maar dan ook alles aan crèmes, tubetjes, mascara, lipgloss of wat dan ook in een zippzakje moet. Fijn als je dat zelf even doet, amders vertraag je de vlucht misschien. Mmmmm, met wat we hadden ging het op Schiphol ook goed, dus gokje ... we hadden de tijd :-)
    Eerst Kees door het poortje, OK. Toen ik door het poortje, alarm en of ze je even mogen fouilleren: nou als het echt moet dan. Kees z'n tas: haal maar leeg, mijn tas OK. Omdat Maxime al heel wat spullen had meegegeven, pasten mijn spullen niet allemaal in mijn trolley, dus die zaten bij Kees in de tas. Oogpotloodjes en oogschaduw in 7 of 8 kleuren (je moet toch kunnen kiezen) en nog wat van dat spul. Nou ja, om een lang verhaal kort te maken: alles ging op z'n kop en werd vervolgens keurig verpakt in een stuk of wat van die zippzakjes. En m'n KMShaarpasta heeft die @#$!! gewoon in de prullenbak gegooid (kan alleen maar een man doen, zoiets ergs...)
    Verder een voorspoedige vlucht en in Amsterdam was Sebas er al snel om ons op te halen.
    Over drie weken staan we er weer!

  • 19 November 2012 - 20:50

    Oma En Oma Dekker:

    Lieve Maxime
    Fijn tr lezen dat het weekend met je moeder en vader zo leuk was. We zullen er nog wellicht wat over horen.
    Nederland is in de ban van het nieuws over de moord op Marianne Vaatstra ui Friesland ongeveer 13 jaar geleden. Via grootscheeps DNA onderzoek hebben ze er een verdachte uitgehaald. Kijken wat eruit komt.
    Ook de toestand van prins Friso (ski-ongeluk in februari 2011) verbetert een heel klein pietsie.
    Oma was voor controle bij de oogarts vandaag en gelukkig was alles nog goed.
    Sorry voor de typefouten, soms kijk ik er over hee.
    Liefs van ompa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Maxime

Dit is mijn blog met verhalen over de aankomende 3 maanden Cambridge!

Actief sinds 11 Sept. 2012
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 17681

Voorgaande reizen:

16 September 2012 - 08 December 2012

3 maanden Cambridge

Landen bezocht: