2 december - 17:17 - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Maxime Breedijk - WaarBenJij.nu 2 december - 17:17 - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Maxime Breedijk - WaarBenJij.nu

2 december - 17:17

Blijf op de hoogte en volg Maxime

02 December 2012 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Wow, het is al DECEMBER. Wauw, dat had ik nog niet eens door! Hhahahaha, echt een TOP TOP TOP weekend gehad, én het is nog niet eens voorbij!

Gister eerst op tijd uit bed, en rond 12 stond Char met ouders op de stoep! Char en ik even geïnstaleerd, haar ouders naar hotel gegaan ;-)
Rond 1 uur zijn Char en ik vertrokken naar de stad, mijn fiets meegenomen in de hoop dat we nog een andere fiets zouden vinden.
Mijn straat net uitgelopen staat er een mooie fiets (in studenten-taal mooi) dus wij twijfelen niet eens en ik stap op die fiets. Zadel was zelfs verstelbaar dus kon niet beter... DACHT IK

Ik fietsen, maakt een raar geluid en val dr bijna af. haha, zit dat hele achterwiel los.. Maar oke, lopen had ik absoluut geen zin in dus even volhouden en bij Leisure Park proberen betere te vinden, nou een nog kleinere fiets dan de mijne was snel gevonden. Char dan maar op die van mij, en ik met mijn beenspieren (wat niet zo heel veel meer voorsteld) dan maar op die nog kleinere. Nou het was ontzetten koud, maar toen wij eenmaal in de stad waren was ik wel toe aan een ijs-watertje aangezien ik het ZO warm had! Maar oke, eerst even mn schatje gekocht: a.k.a. nieuwe zonnenbril! Jaja, heb hem zelfs al op gehad! En daarna maar eens heerlijk gaan lunchen bij Bill's. Trouwens, eng maar waar: kwamen we Char dr ouders nog tegen! BIZARRR

Maar oke, Char en ik de hele dag in de stad geweest, om 18:00 gingen de winkels dicht en waren wij doooood op dus zijn we lekker naar de Starbucks gegaan hebben daar een uurtje gechillt. Toen in de Grande Arcade naar boven gegaan en lekker op een bankje neergeplofd. We hadden rond 20:00 in The Eagle afgesproken met Char dr parents, om eerst even een drankje te doen en daarna (21:15) te gaan eten in Jamie's Italian. Nou rond kwart voor 8 liepen wij naar The Eagle, buiten in de vrieskou op terras gezeten mét terras warmer. Lekker corona'tje en wat olijven en ui-ringen ^^ Daarna om 21:00 aan de bar gaan zitten in Jamie's en toen om 21:15 aan tafel geschoven. Wát was het gezellig en wat hebben we schoftelijk (is dit een woord?) veel en lekker gegeten. Echt héél grappig. Haha! Om 00:00 kwamen we van tafel af rollen, en zijn Char en ik op onze mooie fietsjes naar huis gerold. Daar samen in mijn bed geslapen, haha Char met hoofd bij voeteneinde maar wel met kussen en ik andersom: paste prima, maar ik&slapen: HO MAAR. Wát was het koud!

Vanmorgen rond 9 ging de wekker, rond 11 naar de stad gelopen, Char kon die fiets niet langer aanzien ;-) Hihi, eerst even warme Starbucks gehaald en daarna geshopt! Hele leuke dingen gescoord! Hele middag in beide stad-delen geweest en om (we hadden om 5 bij mij thuis afgesproken met ouders van char) 15:30 uit de stad weggegaan. We hadden nog niet geluncht maar konden alleen maar hele dure restaurantjes vinden dus besloten naar huis te lopen, een stokbrood te kopen en een blok kaas: priem. Thuis staan we om 16:30 broodjes te maken, gaat charrie dr phone: ouders stonden al voor de deur! Ze moesten natuurlijk wel de trein halen! Gelukkig had ik die ochtend mn dozen al ingepakt met wat ik mee wilde geven, dus snel even broodjes voor onderweg gemaakt, alles in de auto gedropt. Afscheid genomen en weer snel naar binnen gegaan! Om 17:00 was ik klaar met kletsen & eten met mn hostmom. Was weer gezellig (:

En nu (17:45) onderhand zit ik op de rand van mn bed mn bloggie weer eens bij te werken. Het wordt straks raar: gewoon ongeveer 30 minuten per dag 'over' omdat ik geen blog meer hoef te schrijven...
Het besef komt trouwens wel steeds meer hoor, dat ik volgende week rond deze tijd iedereen weer zie! Maar het gaat moeilijk worden om al deze verschrikkelijk leuke en mooie dingen achter te laten. Gelukkig heb ik nog precies 5 dagen (en een halve) om rustig aan afscheid te nemen. Dat rustig zit er misschien niet in, maar afcheid nemen komt goed!

Nu even een uurtje bij-slapen, aangezien in haast instort. Heb wel weer kracht voer a.k.a. chocolade kruidnoten én normale <3 (thanks to Char)
Maar vanavond gaan we weer naar Nusha-karaoke-avond dus moet ik weer helemaal opgeladen zijn natuurlijk! Haha! Verder net ook nog even met mn nicht gebeld aangezien die vandaag 20 is geworden <3 Pff, écht veel gemist hoor...

Nou, spreek jullie wel weer!

Xiem.

  • 02 December 2012 - 21:00

    Mam:

    Weer een weekend voorbij ... je had vast tijd te kort om te kletsen samen!
    Ik denk dat 'schoftelijk' inderdaad geen Nederlands woord is, maar er staan wel meer weirdo woorden in je verhalen. Het staat trouwens wel vaker op twitter etc. maar ik zie het niet in het Nederlands woordenboek (kan alsnog).
    Morgen gaan pap en ik weer gewoon aan het werk en Sebas naar Rotterdam voor college, jij: leren zeker?
    Na dinsdag begint wat werk betreft mijn cooling-downperiode al voor de kerstvakantie, maar er zijn wel andere dingen te doen. Woensdag komen de Breedijkbouwers voor de plinten en andere kleine klusjes ... donderdag en vrijdag soppen en zaterdag: ben jij er weer!

  • 02 December 2012 - 21:08

    Oma&opadekker:

    De Fransen zeggen: partir c'est mourir un peu. We hopen dat het voor jou een peutje wordt en dat je een spetterende entree maakt in je geboorteland. Je zal wel maanden nodig hè en om te bekomen van dit avontuur maar gelukkig heb je alles opgeslagen om later nog eens na te lezen. Gefeliciteerd met je examenresultaat! We hopen je eind van deze week weer te omhezen.
    Knuffels van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Maxime

Dit is mijn blog met verhalen over de aankomende 3 maanden Cambridge!

Actief sinds 11 Sept. 2012
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 17661

Voorgaande reizen:

16 September 2012 - 08 December 2012

3 maanden Cambridge

Landen bezocht: