2 & 3 november - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Maxime Breedijk - WaarBenJij.nu 2 & 3 november - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Maxime Breedijk - WaarBenJij.nu

2 & 3 november

Blijf op de hoogte en volg Maxime

03 November 2012 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

3 november - 19:22

Hoi. Ben dr weer hoor!

Eerst maar eens ff over gister vertellen! Aangezien ik wéér eens niet mn blogje bijgehouden heb!

2 november

In de ochtend gewoon naar school gegaan, van 11:45 - 15:15, daarna gaan tafeltennissen met Ludo, Mark, Jaap en Marjolein (vriendin van Ludo die over is voor dit weekend). Ongeveer om 17 naar huis, ik meegelopen met Jaap naar Leisure Park, om ff chocola te halen... En Jaap ging fitnessen. Ik ben naar huis gefietst, ff geslapen, jurkje aangetrokken (omdat we om 19:00 uiteten gingen met Marloes en vele andere voor Marloes dr laatste avond), Juan wappte of ik eerst langs hun huis wou komen, aangezien Hatteb gekookt had, en wilde dat ik het ging proeven. Haha, we zouden daarna uiteten gaan, maar hé... waarom ook niet? Dus wij daar eten om 19:05 (ja, je leest het goed...) ondertussen hadden we een smsje gehad dat het 20:00 @Bella Italia werd, dus kwam allemaal prima uit. Heerlijke (best hete) pasta gegeten, lekkere wijntjes erbij! Toen bij Bella Italia alleen een voorgerecht genomen, en een MEGA LEKKER toetje met Hannah gedeelt! Haha, was echt zo gezellig! Weer een ratjetoe van mensen bij elkaar!!! Heerlijk! Daarna met ze allen (Claudio, Dimitri, Juan, ??, Simon, Hannah, Lisan, Marloes, Jaap, Marjolein en Ludo) naar de Sainsburry/Tesco gegaan, net voor 10, zodat we nog wat lekkers konden halen ^^ Toen met zn alle naar Claudio's kamer gechillt, en mega veel spelletjes gedaan! Was echt heeeeeeel gezellig! Ondertussen waren Simon en ?? alweer naar huis gegaan... En gingen Hannah, Lisan, Marloes (en Hatteb en Alvaro die ff langs kwamen) naar de Nusha, kijken of dat wat was. Anders zouden ze doorgaan naar The Regal... Wij nog meer spelletjes spelen, en al snel kwam het verwachte smsje dat Nusha niks was, dus dat ze naar The Regal gingen.

Wij ondertussen om ongeveer 1 uur naar de Nusha gelopen, ook ff kijken. Nou was inderdaad helemaal niks. Buiten staan kletsen, ik ging met Marjo mn fiets halen, omdat Juan en ik de enige waren die nog naar The Regal wilde gaan, dus ik kom terug naar waar zij eerst stonden, hahahaha was Juan weg XD Lekker ben je dan! hahahaa, nou ja, ik was heeeeel moe dus ben maar naar huis gegaan.. Achteraf had ik The Regal niet eens ingekomen aangezien ze met Camera's en computers iD's aan het checken waren... Stelletje debielen.

Maar oke, super leuke avond gehad, lag om 2:15 in mn bedje! Oogjes vielen heul (overtreffende trap van heel) snel dicht. En aangezien ik de volgende dag (zaterdag) een HOCKEYWEDSTRIJD ging spelen... En om 11am moest verzamelen aan de andere kant van Cambridge... Moest ik om ongeveer 9 uur uit mn bed om vervolgens Lisan 10:35 te meeten voor de residentie!

3 november

Onder het schrijven van dit stuk werd ik geroepen voor het eten: werkelijk heeeeerlijk! Wel veel, pfffff, en heet! Maar onwijs lekker! Nu 20:25 weer stukje verder schrijven!!

Vanmorgen eerst even overlegd hoe en wat we afscheid gaan nemen van Marloes aangezien ze vanavond op de boot met auto en ouders terug gaat naar Nederland ):

Daarna, even gedoucht en dingen gedaan om om 10:35 paraat te staan aan het einde van de straat bij de residentie, om Lisan te meeten om te gaan HOCKEYEN <3 Mn eerste hockeywedstrijdje hier, met Dames 3. Hoef er niet zoveel van te verwachten had Lisan al gezegd, maar hé het gaat er hier voor mij vooral om om lol te hebben en lekker te hockeyen!

Dus nou ja, wij fietsen, fietsen fietsen... Werkelijk stukken gezien van Cambridge, waar ik nog NOOIT geweest was, en het was werkelijk waar echt PRACHTIG. Echt, het zonnetje scheen op de herfstachtige straten, vol met bladere (pas sinds kort) en de kasteelachtige huizen... O o o wat onwijs mooi! Helaas, moesten we haasten was een eind fietsen! Dus konden we geen fotos maken, maar denk dat ik van de week nog een stuk ga fietsen in mn eentje, dus dan weer mn camera mee!!!!!

Kwamen we precies om 11 daar op de parkeerplaats, wordt er gevraagd: wie gaat er rijden? "Ja ja, sorry jongens, mn vader kon niet vandaag ;-)" Grapte ik nog naar Lisan!

Maar oke, Lisan en ik gingen samen met Laurel bij Maddie in de auto, lijkt alsof het een grietje van 16 is, maar is al 24... Ok, kan! Super aardig allemaal.. Maar Lisan en ik waren nog een beetje aan het uitbrakken achterin de auto! Al moet ik zeggen: een douche, groot glas melk, en 2 boterhammen met alleen boter, als ontbijt doet wonderen! Haha!

We zouden om 1 uur wedstrijd hebben, en het was ongeveer 45 min rijden dus nou ja.. Niet zo erg! Haha weet je wat heel stom was? Dat ik het zo ontzettend relaxed vond om weer eens in een auto te zitten.... Hahahahah! Dat was serieus 2 maanden geleden! ahahahah! Eenmaal daar, mooi blauw uit shirt gekregen (te leen helaas...) met rugnummer #16. Prima! Helaas was #11 al aan Ally. Maar #16 is ook prima. Dus inlopen, witte sokken gekocht, aangezien dat een must was.. Mooie witte adidas sokken rijker ^^ (vind max niet zo heel erg...hihihi)
Nog een balletje slaan en dan beginnen: HEERLIJK! Echt zo ontzettend leuk! Niet hele wedstrijd gespeeld, maar toch wel voor een starfcornertje mee gezorgd, en Lisan heeft nog een doelpuntje gemaakt! Top! Helaas 2-1 verloren, de hele tijd voor gestaan: top!!!!!!!!!!!!!!! Echt onwijs leuk gehockeyed! Al was het heeeeel erg wennen hoor. Haha!

Daarna gebeurde er zo iets bizars: haha, iedereen betaalde 7 pond. En er was een Tease (ofzo... weet niet hoe je het spelt.. sorry) Een heel 'buffet' voor de teams die gehockeyd hadden broodjes met worstjes en ketchup, thee en koekjes... Nooooouuuu dat ging er wel in hoor! ahahahhaa! Daarna, (super leuke gewoonte van Dames 3 zelf) werd er door Maddie een lijst met rare dingen van de dag gemaakt, iedereen die op de lijst staat moet 50pence per x betalen dat je erop staat en in de teampot doen, als er een teamuitje is wordt ie geleegd... En wordt er een (wo)man of te match gekozen! Met 5-4-3-2-2 heeft Rachel gewonnen, super leuk... (Lisan was trouwens #2!!) Inmiddels is het half 4 als we weer terug in de auto zitten, en dus half 5 eer we weer op de cluib zijn! Ff Marloes gebeld en toen was de beslissing: gelijk door naar The Eagle.... Jaja... in hockeyoutfit -.- Lisan had lekker makkelijk (en nagedacht) spijkerbroekie en shirtje meegenomen, ik zat daar lekker in mn adidasbroek en Sienna trui. Ach joh, kan gewoon! Ff ouders van Marloes gemeet, wij zijn ergens anders gaan zitten. Later kwam Hannah ook nog ff langs, en hebben we dit geweldige Cambridge verhaal (voor met ze 4en) afgesloten met 2 thee, en een Lemon-Schweppes (ja, daar had ik trek in ja, in die Lemon-dingens dan, die meiden hadden theeeee).

Buiten paar traantjes gelaten, dikke knuffels gegeven... Ga je missen Mar! Je bent een top-wijf <3

Toen ging Mar terug The Eagle in en eten met dr ouders. Hannah en Lisan gingen eten bij Lisan, en ik? Ik ging lekker naar HUIS! Haaaaaalllleeeeeeelujaaaaaah! Echt heerlijk! Lekker op mn bed geploft, aan mn blog begonnen... Aangezien ik (zoals je leest) heel wat te vertellen had... Ondertussen met maatje Sander gewappt, en ff foto'tjes naar Lisan gestuurd. Werd nog even geroepen voor het eten: HALLELUJAH! Wat was dat lekker! Een pasta met een soort heet taco-gehakt en ui en tomaat erin. Super lekker! Een soort delicatese uit Bangladesh: zoete platte deeg schijfjes... uit de frituurpan, en nog een soort zoete plakkerige couscous of griesmeel, weet ik niet precies, gegeten.... HEERLIJK echt jummie!

Nu ben ik echt helemaal gesloopt. Tot op het bot moe gewoon... Ga lekker rustig Expeditie Robinson terugkijken, en dan slapen! Morgen krijg ik een kamergenootje om 11am. Dus moet er wel een beetje rise en shine bij zitten.. haha! Daarna chillen met lieve Hannah en Lisan.. Ja, helaas nog maar met 3 nu ): Maar oke, misschien ook nog ff langs Ludo en Marjo, maar dat zien we allemaal morgen wel weer! Moet trouwens ook nog jassen wissel doen, aangezien ik al 2 dagen in Juan zn winterjas loop (1 van de 5, maak je geen druk...) en mijn jassie nog steeds daar ligt! Hahaha! Nou ja, genoeg geschreven voor deze daagjes!

Kwam trouwens Théo en Dorian nog tegen in The Eagle vanavond. haha grappig (:

En hahahahahahaha, die avond dat ik ging eten bij Hatteb, kwam die weer met chocola naar beneden! Mocht ik houden ^^ haha, en later ging die afwassen: ging die dansen met Mark en de pannen, haha foto's als bewijs, van deze geniale momenten!

Nou, zal van de week wel weer wat foto's dr op zetten...

Doeeeei! (20:55)

Xiem.

Trouwens: Correctie op mn blog van gister, zie jullie over 1 maand weer.... 9 december vlieg ik terug. (Was het maar zo'n feest dat ik hier nog VEEEEEL langer kon blijven... Ben verliefd op de stad, mensen, sfeer, land en omgeving hier. Echt.)

  • 04 November 2012 - 00:05

    Mam:

    Echt fijn om je net ff te spreken op Skype, maar oh oh, wat zal dat vreemd voor je zijn als je terug bent in Nederland. Toch weer een beetje in het ritme van alle dag, misschien weer een poosje werken bij Appie Happie (piep) en Het Witte Huis om je reserves weer wat aan te vullen.
    Voor ons is het nu stil, voor jou zal dat straks wel zo zijn als je weer thuis bent, zonder al die uitgaansdingen zo vlak in de buurt. Die traditie van op het laatste moment beslissen wat je wilt eten, boodschappen doen en dan samen koken kunnen we er wel in houden ... xxx

  • 04 November 2012 - 18:19

    Oma En Opa Dekker:

    Leuk, dat je het zo goed naar de zin hebt in je nieuwe gastgezinnen en ook dat ze zo kerker koken. Je komt natuurlijk met een klapper vol met recepten uit Bagladesh. Zullen ze blij mee zijn bij het witte paard, hebben ze weer eens wat anders.
    Liefs en groetjes van ompa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Maxime

Dit is mijn blog met verhalen over de aankomende 3 maanden Cambridge!

Actief sinds 11 Sept. 2012
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 17668

Voorgaande reizen:

16 September 2012 - 08 December 2012

3 maanden Cambridge

Landen bezocht: